E-loket voor zorgvoorzieningen
Het e-loket is het elektronische loket van het Departement Zorg. U gaat ernaar toe via https://www.eloket.departementzorg.be - inloggen doet u met uw eID of 'Itsme'. Voorzieningen kunnen er online dossiers indienen en opvolgen.
Berichten- en contactenmodule
Het e-loket bevat een berichten- en contactenmodule. Voorzieningen kunnen daardoor zelf hun contactgegevens beheren en rechtstreeks vanuit het e-loket snel en efficiënt met het Departement Zorg communiceren. Die modules zijn echter nog niet voor alle voorzieningen beschikbaar, maar volgen in dat geval in een latere fase.
- Download hier de snelkaart met een beknopt overzicht van mogelijkhedenpdf bestand516.0kb binnen het e-loket
- Handleiding voor de berichten- en contactenmoduledoc bestand5.0mb
Dossierspecifieke handleidingen per sector
| Centra voor dagopvang | 
 | 
|---|---|
| Centra voor dagverzorging | 
 | 
| Centra voor herstelverblijf | 
 | 
| Centra voor kortverblijf | 
 | 
| Diensten maatschappelijk werk van het ziekenfonds | 
 | 
| Diensten voor gezinszorgen diensten | 
 | 
| Groepen van assistentiewoningen | 
 | 
| Lokale dienstencentra | 
 | 
| MBE | |
| Ondernemingen mobiliteitshulpmiddelen | |
| Revalidatieovereenkomsten | 
 | 
| PVT en IBW | 
 | 
| Woonzorgcentra | 
 
 | 
Toegang instellen tot het e-loket voor zorgvoorzieningen
De toegang tot dit e-loket wordt geregeld door eHealth. Om toegang te krijgen tot het e-loket, moet de beheersinstantie van een voorziening beheerders en gebruikers aanduiden. Gebruikers kunnen naargelang hun rechten bepaalde dossiers van de voorziening inkijken en opvolgen in het e-loket (alleen de dossiers van de eigen voorziening).