Wat is het verschil tussen eHealth en het e-loket?
Het is belangrijk om dit verschil goed te begrijpen. Voor beide websites staan verschillende handleidingen online.
EHealth is een federale website en is enkel van belang in dit verhaal om de toegang tot het e-loket in orde te brengen. Binnen eHealth moeten de hoofdtoegangsbeheerder (= wettelijke vertegenwoordiger van de huisartsenkring), de toegangsbeheerder en de gebruikers (= diegenen die toegang hebben tot het e-loket) ingesteld worden. Via eHealth toegang krijgen als zorgvoorziening tot gezondheidstoepassingen.
E-loket is de Vlaamse website die de contactgegevens van huisartsen en praktijken verzamelt. Als de toegang via eHealth in orde is, kan u inloggen op het e-loket en kan u een contactpersoon voor het e-loket instellen. Alle verdere communicatie via het e-loket gaat naar deze persoon. De handleiding om met het e-loket te werken vindt u op deze pagina: technische info voor huisartsenkringen. Er is zowel een versie in slides als een uitgeschreven versie beschikbaar, met dezelfde informatie. Het is dus voldoende één van beide te lezen. De link om naar het e-loket te gaan kan u ook op bovenstaande pagina vinden.